Witamy na stronie bodzentyn.pl   Click to listen highlighted text! Witamy na stronie bodzentyn.pl Powered By GSpeech

A- A A+

 

Zarządzenie Burmistrza Miasta i Gminy Bodzentyn w  sprawie wprowadzenia zmiany do Zarządzenia nr 19/2022 Burmistrza Miasta i Gminy Bodzentyn z dnia 23 lutego 2022 r. w sprawie ogłoszenia otwartego konkursu ofert na realizację zadania: „Działalność na rzecz poszerzania oferty kulturalnej oraz stwarzania możliwości uczestnictwa w kulturze”, „ Działalność na rzecz dzieci i młodzieży z Gminy Bodzentyn w tym wypoczynku.”

Zarządzenie

W miniony weekend zawodnicy ULKS „Guliwer” uczestniczyli w Mistrzostwach Polski Juniorów i Juniorek  oraz Seniorów i Seniorek w sumo, które odbyły się w Krotoszynie. Wzięło w nich udział prawie 300 zawodniczek i zawodników z całej Polski.
 
Występy naszych zawodników zakończyły się sukcesem i przyniosły ULKS „Guliwer” 50 punktów we współzawodnictwie sportowym dzieci i młodzieży!
 
W turnieju drużynowym juniorek zajęliśmy 3 miejsce w Polsce.
 
Indywidualnie w grupie juniorek i juniorów najlepsze miejsca zajęli:
 
Wiktoria Płaczkowska I miejsce w kategorii wagowej do 55 kg,
 
Dominika Śniada III miejsce w kategorii wagowej do 50 kg,
 
Klaudia Hajdenrajch III miejsce w kategorii wagowej do +75,
 
Jakub Wojciechowski II miejsce w kategorii wagowej do 55 kg,
 
Maciej Wilczyński V miejsce w kategorii wagowej do 80 kg.
 
Gratulujemy wszytskim zawodnikom i życzymy dalszych sukcesów.

 

Jak co roku na przełomie miesięcy marzec i kwiecień najbardziej potrzebujący mieszkańcy z Gminy Bodzentyn otrzymali paczki żywnościowe. Paczki, wydawane przez pracowników Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Bodzentynie mogły odebrać osoby, które uprzednio otrzymały skierowanie. W ramach realizowanego „Programu Operacyjnego Pomoc Żywnościowa 2014 – 2020” pierwszą część żywności otrzymało blisko 720 osób.

Dzięki pomocy pracowników Przedsiębiorstwa Usług Komunalnych w Bodzentynie oraz UMiG rozładunek darów żywnościowych przebieg szybko, sprawnie i zgodnie z planem.

 

logo1

Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych oraz Fundacja Kultury bez Barier zapraszają do składania wniosków o granty w ramach projektu Kultura bez barier, finansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego.

Celem konkursu grantowego jest pilotażowe wdrożenie Modelu zapewniania dostępności oferty instytucji kultury dla osób ze szczególnymi potrzebami poprzez przygotowanie przez instytucje kultury przedsięwzięć kulturalnych, które będą jak najszerzej dostępne, niezależnie od stopnia sprawności uczestników i odbiorców.

• Nabór wniosków trwa do 26 kwietnia 2022 r.;

• o finansowanie mogą ubiegać się instytucje kultury – samorządowe, państwowe i współprowadzone;

• maksymalna wysokość grantu wynosi 250 000,00 zł, a wkład własny nie jest wymagany;

• łączna kwota przewidziana na finansowanie projektów wynosi 20 mln zł;

• projekty mogą być realizowane do 15 czerwca 2023 r.;

• beneficjenci programu będą mogli także liczyć na wsparcie w trakcie realizacji projektów w ramach szkoleń warsztatowych, spotkań sieciujących i tutoringu.

Wnioski można składać wyłącznie w formie dokumentu elektronicznego za pośrednictwem generatora wniosków dostępnego na stronie internetowej PFRON.

Tam również znajdują się szczegóły dotyczące konkursu, jego regulamin, a także Model zapewniania dostępności oferty instytucji kultury dla osób ze szczególnymi potrzebami.

Projekt „Kultura bez barier” finansowany jest ze środków Unii Europejskiej w ramach Osi priorytetowej IV. Innowacje społeczne i współpraca ponadnarodowa, Działanie 4.3 Współpraca ponadnarodowa Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój na lata 2014-2020.

Więcej informacji o projekcie.

logo2

Projekt „Własna firma z POWERem” realizowany jest przez STOWARZYSZENIE LOKALNA GRUPA DZIAŁANIA „KRZEMIENNY KRĄG” – Lider, Fundację Możesz Więcej – Partner, na podstawie umowy nr POWR.01.02.01-26-0007/21 zawartej z Wojewódzkim Urzędem Pracy w Kielcach współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020 oferującym wsparcie osobą młodym w zakładaniu i prowadzeniu własnej działalności gospodarczej poprzez udzielenie bezzwrotnej pomocy (dotacji) na utworzenie firmy wraz ze wsparciem pomostowym udzielanym prze 6 miesięcy oraz szkolenie mające na celu zdobycie wiedzy i umiejętności niezbędnych do podjęcia i prowadzenia działalności gospodarczej.

Cel projektu

Celem projektu jest aktywizacja zawodowa, poprawa sytuacji na rynku pracy oraz zwiększenie zatrudnienia do 30.06.2023 r. osób młodych pozostających bez pracy, zamieszkujących lub uczących się na obszarze województwa świętokrzyskiego w rozumieniu KC. Cel główny projektu obejmuje bezpośrednie wsparcie (w formie dotacji i szkolenia) osób młodych bez pracy w województwie świętokrzyskim poprzez zaangażowanie do Projektu 46 osób oraz powstanie 40 (22K, 18M) nowych podmiotów gospodarczych.

Miejsce realizacji

Województwo Świętokrzyskie

Grupa docelowa

Projekt skierowany jest do 46 osób fizycznych w wieku 18-29 lat (do dnia 30 urodzin) w tym 26 kobiet i 20 mężczyzn, które zamieszkują lub uczą się (zaocznie) na obszarze Województwa Świętokrzyskiego są bierne zawodowo lub bezrobotne, niezrejestrowane w Urzędzie Pracy, w szczególności osoby z najtrudniejszej sytuacji na rynku pracy tj.:

  • osoby z kategorii NETT
  • osoby z niepełnosprawnościami
  • kobiety
  • osoby o niskich kwalifikacjach
  • osoby odchodzące z rolnictwa
  • imigranci i reemigranci

Minimum 20% Uczestników Projektu stanowić będą osoby zamieszkujące (w rozumieniu Kodeksu Cywilnego) miasta średnie lub tracące funkcje społeczno-gospodarcze (tj. Busko-Zdrój, Jędrzejów, Końskie, Ostrowiec Świętokrzyski, Sandomierz, Skarżysko-Kamienna, Starachowice, Staszów). Spośród nich 40 osób   (22 K, 18 M) założy dzięki środkom EFS działalność gospodarczą i poprowadzi ją przez 12 m-cy.

Dostępne formy wsparcia

  • Badania predyspozycji – Czas trwania 1 h/osoba

Indywidualne spotkania z doradcą zawodowym mają na celu określenie predyspozycji kandydatów do prowadzenia działalności gospodarczej, zaprezentowanie pomysłu biznesowego oraz wydanie opinii doradcy.

  • Wsparcie szkoleniowe w celu wykształcenia umiejętności i predyspozycji.
    Czas trwania szkolenia to 30 godzin dydaktycznych (3 tematy x 10 godzin dydaktycznych temat) dla 46 UP, z zakresu:
    – Pierwszy krok w biznesie
    – Firma na współczesnym rynku
    – Biznesplan kluczem do sukcesu
  • Spotkanie z ekspertem dotacyjnym
    Indywidualna pomoc UP w formalnym wypełnieniu Biznesplanu  – czas trwania 3h/osoba dla 46 UP
  • Wsparcie finansowe dla 40 UP
    – Finansowe wsparcie na otworzenie działalności – dotacja w wysokości 23 050,00 zł
    – Finansowe wsparcie pomostowe, wypłacane comiesięcznie przez 6 mc. w wysokości 3 000,00 zł/mc.

Dokumenty rekrutacyjne wkrótce będą dostępne na naszej stronie internetowej: www.krzemiennykrag.info

Głównym REZULTATEM realizacji projektu będzie utworzenie min. 40 miejsc pracy w ramach udzielonych z EFS środków na podjęcie działalności gospodarczej.

Planowane efekty związane z realizacją projektu:

  • Liczba osób poniżej 30 lat, które uzyskały kwalifikacje lub nabyły kompetencje po opuszczeniu programu – 46 (26K, 20M)
  • Liczba osób pracujących, łącznie z prowadzącymi działalność na własny rachunek, po opuszczeniu programu – 40 (22K, 18M)
  • Liczba osób, które podjęły działalność gospodarczą – 40 (22K, 18M)

Wskaźnik projektu:

  • Liczba osób bezrobotnych (łącznie z długotrwale bezrobotnymi) objętych wsparciem w programie – 23 (13K,10M)
  • Liczba osób długotrwale bezrobotnych objętych wsparciem w programie – 6 (3K, 3M)
  • Liczba osób biernych zawodowych objętych wsparciem w programie – 23 (13K, 10M)
  • Liczba osób bezrobotnych niezarejestrowanych w ewidencji urzędów pracy, objętych wsparciem w programie – 23 (13K, 10M)
  • Liczba osób z niepełnosprawnością poniżej 30 lat objętych wsparciem w programie –  4 (2K, 2M)
  • Liczba osób zamieszkujących (w rozumieniu przepisów KC)  miasta średnie lub miasta tracące funkcje społeczno- gospodarcze –  10 (6K, 4M)

Rozpoczęcie rekrutacji: 11.04.2022 r. godz. 8.00

Dokumenty rekrutacyjne:

Regulamin rekrutacji i uczestnictwa – PDF | DOCX
Załącznik nr 1 – PDF | DOCX
Oświadczenie o zamieszkaniu, wykształceniu – PDF | DOCX
Oświadczenie o zamiarze odejścia z rolnictwa – PDF | DOCX
Oświadczenie o posiadaniu statusu reemigranta – PDF | DOCX
Oświadczenie o posiadaniu statusu z kategorii NEET – PDF | DOCX
Załącznik nr 2 – PDF | DOCX
Załącznik nr 3 – PDF | DOCX
Załącznik nr 4 – PDF | DOCX
Załącznik nr 5 – PDF | DOCX
Załącznik nr 6 – PDF | DOCX
Załącznik nr 7 – PDF | DOCX
Załącznik nr 8 – PDF | DOCX
ZUS – wzór wniosku o zaświadczenie – PDF
Oświadczenie o ochronie danych osobowych – PDF | DOCX
Oświadczenie o statusie UP w chwili przystąpienia do projektu – PDF | DOCX

Dokumenty dotyczące przyznania środków:

Regulamin przyznania środków – PDF | DOCX
Załącznik nr 1  – PDF | DOCX
Załącznik nr 2  – PDF | DOCX
Załącznik nr 3 – PDF | DOCX
Załącznik nr 4 – PDF | DOCX
Załącznik nr 5 – PDF | DOCX
Załącznik nr 6 – PDF | DOCX
Załącznik nr 7 – PDF | DOCX
Załącznik nr 8 – PDF | DOCX
Załącznik nr 9 – PDF | DOCX
Załącznik nr 10 – PDF | DOCX
Załącznik nr 11 – PDF | DOCX
Załącznik nr 12 – PDF | DOCX
Załącznik nr 13 – PDF | DOCX

Lider projektu:

Stowarzyszenie Lokalna Grupa Działania „Krzemienny Krąg”
Bałtów 55
27-423 Bałtów
Tel. 41 252 72 33
www.krzemiennykrag.info

Partner projektu:
Fundacja Możesz Więcej
Bilcza ul. Jeżynowa 30
26-026 Morawica

Biuro Fundacji:
Ul. Kasztanowa 12/16
25-555 Kielce
Tel: 577-353-650

Link do strony Partnera Projektu: http://www.mozeszwiecej.org.pl/wlasna-firma-z-powerem/

Szczegółowych informacji dotyczących projektu udzielają:

  • Osoba do kontaktu ze strony partnera projektu:

Katarzyna Nowak tel. 609-868-978

//www.krzemiennykrag.info/wlasna-firma-z-powerem/Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.">Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

  • Osoba do kontaktu ze strony partnera projektu:

Agnieszka Rożek-Kwiecień tel. 577-999-321

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

Wasna firma z POWERem plakat 01

 

Źródło: http://www.krzemiennykrag.info/wlasna-firma-z-powerem/

Delegatura Instytutu Pamięci Narodowej w Kielcach oraz Stowarzyszenie Kielecka Rodzina Katyńska zapraszają na VII Kielecki Marsz Katyński, który odbędzie się 13 kwietnia 2022 r. o godz. 12.00 w ramach obchodów 82. rocznicy Zbrodni Katyńskiej.
 
 
Świętokrzyskie Centrum Innowacji i Transferu Technologii Sp. z o. o. w dniu 7 kwietnia 2022 r. rozpoczyna pierwszy nabór w ramach projektu „REAKTYWACJA” współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach RPO WŚ na lata 2014-2020, Poddziałanie 10.2.1.
 
informacja na www 1
 

Kasa Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego w Kielcach informuje, że w okresie wakacji w 2022 roku organizuje turnusy rehabilitacyjne dla dzieci rolników urodzonych w 2007 - 2015 r.

Informacje na ten temat znajdują się w załączniku poniżej:

Turnusy rehabilitacyjne

Szanowni Mieszkańcy,

w dniach  od 11.04.2022r. do 10.05.2022 r. przeprowadzone zostaną konsultacje społeczne w sprawie projektów statutów sołectw z terenu Gminy Bodzentyn.

Celem konsultacji będzie zebranie uwag i opinii mieszkańców Gminy w sprawie rozwiązań organizacyjnych i prawnych przyjętych w projektach uchwał dotyczących statutów sołectw.

Konsultacje podzielone są na poszczególne sołectwa, a do udziału w konsultacjach uprawnieni są mieszkańcy danego sołectwa.

Konsultacje przeprowadzone zostaną w formie ankiety konsultacyjnej, która umożliwi zgłaszanie opinii i wniosków, poprzez wskazanie konkretnych propozycji zmian w treści projektów statutów, uzupełnień i doprecyzowania zapisów. Formularz ankiety wywieszony zostanie w Urzędzie, na stronie internetowej oraz w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miasta i Gminy w Bodzentynie oraz będzie dostępny u Sołtysów w poszczególnych sołectwach w dniach od 11 kwietnia 2022r. do 10 maja 2022 r.

Projekty statutów będą dostępne w formie:

  • wyłożenia do publicznego wglądu w formie papierowej u Sołtysów w poszczególnych sołectwach,
  • wyłożenia do publicznego wglądu w formie papierowej w Urzędzie Miasta i Gminy
    w Bodzentynie – ul. Suchedniowska 3 (Punkt Informacyjny na parterze budynku Urzędu),
  • publikacji projektów statutów w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miasta
    i Gminy w Bodzentynie oraz na stronie internetowej Urzędu.

Wypełnione ankiety mieszkańcy sołectw będą mogą składać do dnia 10 maja 2022 r. do godz. 15.15 w sekretariacie Urzędu lub przesłać na adres mailowy Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..

 

Pliki do pobrania:

Zarządzenie 28/2022

Kalendarz czynności konsultacyjnych

Wykaz pełnomocników do spraw konsultacji oraz obwodów konsultacyjnych

Wzorcowy projekt statutu sołectwa

Formularz ankiety konsultacyjnej - docx.

Formularz ankiety konsultacyjnej - pdf.

Raport z konsultacji społecznych - pdf.

 

Przypominamy, że już jutro 2 kwietnia Stowarzyszenie "Łysica-Sabat" organizuje nocne wejście na Łysicę w rocznicę śmierci papieża Jana Pawła II.

Zbiórka o 20:30 na parkingu przy Klasztorze w Świętej Katarzynie. Wymarsz o godz. 20:45. Na szczycie, planowo o 21:37, wspólne zaśpiewanie pieśni "Barka".

Warto ze sobą zabrać latarki, ciepłe kurtki i dobry nastrój .

 

Zachęcamy do udziału!
 
IMG 7683
 
Fot. eBodzentyn
 
 
 

Ruszyło głosowanie w Ogólnopolskim Konkursie Otwartym "Modernizacja Roku & Budowa XXI w."

Serdecznie zapraszamy do oddawania głosów na zrealizowaną inwestycję w Gminie Bodzentyn t.j. Ukierunkowanie ruchu turystycznego przyjaznego przyrodzie obszaru Natura 2000 Łysogóry poprzez budowę ścieżki pieszo-rowerowej wraz z infrastrukturą towarzyszącą.

 

Link do głosowania:https://www.modernizacjaroku.org.pl/pl/editions/2837/plebiscite/stage-1?field_city_value&title=ukierunkowanie&fbclid=IwAR34pn7jSgQ-_6w7EzMJAKb6hahch1a47fyVGWcIBZmaZc19NymFgwEAfZg

Link do inwestycji: https://www.modernizacjaroku.org.pl/pl/edition/2837/object/3183/ukierunkowanie-ruchu-turystycznego-przyjaznego-przyrodzie-obszaru-natura?fbclid=IwAR1oiOGYLCrlbgb_quO2UBs4QZ2f4N9kk3AFRtO5j74AkNbSPCy_NwOaj9k

 

Urząd Marszałkowski Województwa Świętokrzyskiego wraz z Muzeum Wsi Kieleckiej organizuje w dn. 29 maja 2022 r. „XVII Świętokrzyski Jarmark Agroturystyczny”, który odbędzie się na terenie Parku Etnograficznego w Tokarni k/Kielc. Będzie to już siedemnasta, edycja ww. imprezy, która cieszy się bardzo dużym zainteresowaniem turystów
i odwiedzających (średnio bierze w niej udział kilka tysięcy osób).

W ramach Jarmarku Agroturystycznego planowane jest zorganizowanie następujących bloków atrakcji:

  1. „Swojskie klimaty i świętokrzyskie smaki”
  • giełda agroturystyczna, podczas której chętne instytucje, stowarzyszenia, koła gospodyń wiejskich oraz gospodarstwa agroturystyczne będą promować i prezentować swoją ofertę pobytową oraz posiadane atrakcje. Jest to również doskonała okazja, by zaprezentować walory turystyczne i kulturowe Państwa terenów i wypromować Państwa atrakcje turystyczne, by dotrzeć do potencjalnych gości – mieszkańców Regionu Świętokrzyskiego oraz odwiedzających w tym czasie nasze województwo turystów,
  • dwa konkursy: kulinarny „Micha pełna kolorów” oraz „Na najpiękniejsze stoisko Jarmarku”- konkursy dla Wystawców Jarmarku Agroturystycznego z nagrodami, do udziału w których serdecznie zapraszam,
  • występy zespołów folklorystycznych,
  • pokazy tradycyjnych rzemiosł,
  • pokazy obrzędowe,
  • kiermasze wyrobów ludowych.
  1. Atrakcje dla dzieci (gry, zabawy i konkursy z nagrodami) tzw. „Agrostrefa dla dzieci”:

- wiejska FotoBudka,

- gry i zabawy sportowo-rekreacyjne dla rodzin z dziećmi,

- warsztaty artystyczne związane z tradycjami i folklorem regionu świętokrzyskiego np.: warsztaty robienia wycinanek,

- prezentacje, gry i zabawy partnerów biorących udział w Jarmarku Agroturystycznym,

- gry i zabawy dawne zorganizowane przez Muzeum Wsi Kieleckiej.

Głównym punktem programu będzie jak zawsze tzw. giełda agroturystyczna „Swojskie klimaty i świętokrzyskie smaki”. W związku z powyższym chciałbym serdecznie zaprosić Państwa do wzięcia w niej udziału w celu zaprezentowania Państwa oferty turystycznej oraz walorów krajoznawczych Pana/Pani gminy/powiatu/miasta. Urząd Marszałkowski Województwa Świętokrzyskiego oraz Muzeum Wsi Kieleckiej zapewniają bezpłatną powierzchnię wystawienniczą, w razie potrzeby drewniane stoisko z zadaszeniem (ilość stoisk ograniczona – decyduje kolejność zgłoszeń). Zachęcamy jednak Państwa do przygotowania indywidualnego wystroju stoiska i zorganizowania degustacji. Ponadto można zgłaszać zespoły do występów na scenie (maksymalnie do końca kwietnia bezpośrednio do Pani Edyty Buras-Gierady z Muzeum Wsi Kieleckiej tel. 500 144 714).

Mam głęboką nadzieję, iż rezultatem tych naszych wspólnych działań będzie nie tylko profesjonalnie zorganizowana i bogata w atrakcje impreza, ale przede wszystkim doskonała promocja Świętokrzyskiego.

Dodatkowo chciałbym podkreślić, iż impreza organizowana jest pod patronatem lokalnych i regionalnych mediów. Dzięki szerokiej kampanii promocyjnej co roku na Jarmark przybywa tysiące zwiedzających, w tym turyści spoza regionu świętokrzyskiego.

W załączeniu przesyłam szczegółowy regulamin uczestnictwa w Jarmarku oraz
w konkursie kulinarnym wraz z kartą zgłoszeniową. Zwracam się z prośbą o dokładne zapoznanie się z nimi, ponieważ nastąpiły dość istotne zmiany w porównaniu z latami ubiegłymi (dot. zmiany miejsca przeprowadzenia konkursu kulinarnego). Ponadto proszę
o udzielenie zgód dot. przetwarzania danych osobowych (RODO), bez których nie będzie możliwa organizacja Państwa udziału w imprezie.

Zgłoszenia na XVII Jarmark Agroturystyczny należy dostarczyć najpóźniej do dnia
6 maja 2022 r.
Osobą do kontaktu ze strony Urzędu Marszałkowskiego jest Pani Sylwia Skuta, tel. 41 342 15 38, email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..

Z poważaniem

Piotr Kisiel

Dyrektor Departamentu

Edukacji, Sportu, Turystyki

i Spraw Zagranicznych

Regulamin

Regulamin Konkursu Kulinarnego

Karta zgłoszeniowa

 

25 marca br. w naszej szkole odbyło się spotkanie z podróżnikiem Krystianem Pyrzakiem, który opowiedział  o wyprawie do Brazylii - największego południowoamerykańskiego państwa. Podróżnik po krótkim wstępie dotyczącym ogromnych aglomeracji i problemów mieszkańców faveli, zabrał niezwykle zaciekawioną grupę ponad 100 uczniów w „wirtualną podróż po Amazonii”, gdzie mieli okazję poczuć się jak członkowie wyprawy, tj.:

- odbyć rejs po najdłuższej rzece świata - Amazonce,

- sprawdzić, jak ostre są zęby piranii oraz brazylijskie maczety pomocne przy przedzieraniu się przez selwę,

- przetrwać kilka dni w dżungli, w towarzystwie wielu unikalnych i groźnych gatunków zwierząt i roślin,

- poznać zwyczaje i życie codzienne w indiańskiej wiosce.

 

Łukasz Biskup

 

W czwartek, 31 marca br., w Urzędzie Miasta i Gminy w Bodzentynie odbyły się Gminne Eliminacje do XLV Ogólnopolskiego Turnieju Wiedzy Pożarniczej pt. "Młodzież Zapobiega Pożarom". W turnieju wzięło udział 27 uczniów w trzech grupach wiekowych, reprezentując szkoły znajdujące się na terenie gminy Bodzentyn m.in.: Zespół Szkolno-Przedszkolny w Bodzentynie,  Szkoła Podstawowa w Woli Szczygiełkowej, Niepubliczna Szkoła Podstawowa w Leśnej, Szkoła Podstawowa w Świętej Katarzynie, Szkoła Podstawowa w Psarach – Starej Wsi, Szkoła Podstawowa w Śniadce, Zespół Szkół we Wzdole Rządowym, Powiatowy Zespół Szkół w Bodzentynie.

Nad sprawnością przebiegu eliminacji czuwała komisja w następującym składzie: st. kpt. Paweł Wilczkowski, mł.asp. Wojciech Roszkiewicz, Wiceprezes OSP w Bodzentynie Michał Nowak, Wiceprezes-Naczelnik Komendant Gminny OSP Łukasz Zawierucha oraz koordynator turnieju na szczeblu gminnym Dorota Armuła.

Uczestnicy konkursu w ciągu 30 min. musieli rozwiązać test składający się z 30 pytań dotyczących tematyki przepisów przeciwpożarowych.

Po sprawdzeniu prac komisja wyłoniła laureatów tegorocznej edycji Konkursu w poszczególnych grupach wiekowych:

I grupa wiekowa (klasy I-IV szkół podstawowych):

I miejsce – Marcelina Kiczor – Szkoła Podstawowa w Psarach – Starej Wsi
II miejsce – Szymon Milanowski – Niepubliczna Szkoła Podstawowa w Leśnej
III miejsce –  Wojciech Wzorek – Szkoła Podstawowa w Psarach – Starej Wsi

II grupa wiekowa (klasy V-VIII szkół podstawowych):

I miejsce – Krzysztof Kurpiński – Szkoła Podstawowa w Woli Szczygiełkowej
II miejsce – Agata Koniarska - Szkoła Podstawowa w Woli Szczygiełkowej
III miejsce – Łukasz Rubinkiewicz – Zespół Szkolno-Przedszkolny w Bodzentynie

III grupa wiekowa (Powiatowy Zespół Szkół w Bodzentynie)

I miejsce – Zofia Grzejszczyk – Powiatowy Zespół Szkół w Bodzentynie
II miejsce – Jakub Styczeń - Powiatowy Zespół Szkół w Bodzentynie

III miejsce – Natalia Glina - Powiatowy Zespół Szkół w Bodzentynie

Po ogłoszeniu wyników i wręczeniu nagród rzeczowych i dyplomów Wiceburmistrz Miasta i Gminy Bodzentyn Andrzej Jarosiński złożył serdeczne podziękowania i gratulacje laureatom i uczestnikom, opiekunom, przedstawicielom komendy Miejskiej Państwowej Straży Pożarnej w Kielcach,  druhom z naszej Ochotniczej Straży Pożarnej w Bodzentynie oraz pani Dorocie Armuła  koordynatorce turnieju na szczeblu gminnym. Wyraził także podziękowania dla firmy MEDITRANS, która ufundowała gadżety dla uczestników konkursu. Nagrody główne ufundował Urząd Miasta i Gminy w Bodzentynie. Zwycięzcy za I miejsce otrzymali Smartbandy, za II miejsce Powerbanki, a za III słuchawki bezprzewodowe. Każdy za udział w konkursie otrzymał dodatkowo Pendriva.

Laureaci pierwszych miejsc tegorocznej edycji będą reprezentować naszą  gminę na szczeblu powiatowym.

 

Fot. eBodzentyn.pl oraz UMiG

 

Ogłoszenie o naborze nr 1/2022 wniosków o przyznanie pomocy na operacje w ramach:

Przedsięwzięcia I.II.1 Uruchamianie działalności gospodarczej

- logootypy_lsr_2014_2020.jpg

Stowarzyszenie

„Lokalna Grupa Działania - Wokół Łysej Góry”

działające na terenie gmin:
Bieliny, Bodzentyn, Górno, Łączna, Masłów, Suchedniów, Wąchock

Ogłasza nabór nr 1/2022 wniosków o przyznanie pomocy na operacje w ramach:

  • Przedsięwzięcia I.II.1 Uruchamianie działalności gospodarczej

w ramach poddziałania „Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020  z udziałem środków Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich.

Termin naboru wniosków:

Wnioski o przyznanie pomocy można składać w terminie: od 19 kwietnia do 4 maja 2022 r.

Miejsce składania wniosków:

Wnioski należy składać bezpośrednio w Biurze Stowarzyszenia „Lokalna Grupa Działania - Wokół Łysej Góry”, od poniedziałku do piątku w godz. 8.00 – 14.30. Ostateczny termin składania wniosków upływa w dniu 4 maja 2022 roku o godzinie 12.00. Wniosek o przyznanie pomocy należy złożyć na obowiązującym formularzu w oryginale i dwóch kopiach, przy czym jedna kopia, po potwierdzeniu złożenia, zwracana jest Wnioskodawcy wraz z wymaganymi załącznikami skompletowanymi zgodnie z informacją o załącznikach (sekcja B.IV) Wniosku o przyznanie pomocy w skoroszycie/segregatorze – w sposób uniemożliwiający jego dekompletację. Wersję elektroniczną wniosku należy dołączyć do każdego egzemplarza wniosku,

Forma wsparcia:

Formą wsparcia jest ryczałt (premia). Wysokość pomocy na jedną operację wynosi 60 000,00 złotych.

Zakres tematyczny operacji:

W ramach naboru wsparciem objęte będą operacje w zakresie rozwoju przedsiębiorczości na obszarze wiejskim objętym strategią rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność przez podejmowanie działalności gospodarczej, w tym podnoszenie kompetencji osób realizujących operacje w tym zakresie.

Warunki udzielenia wsparcia:

O wsparcie może się ubiegać osoba fizyczna – spełniająca warunki określone w Rozporządzeniu Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 24 września 2015 r. w sprawie szczegółowych warunków  i trybu przyznawania pomocy finansowej w ramach poddziałania „Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014 – 2020 (Dz. U. poz. 1570 z późń. zm.).

Kryteria wyboru operacji wraz ze wskazaniem minimalnej liczby punktów, której uzyskanie jest warunkiem wyboru operacji:

Kryteria wyboru operacji wskazane zostały w Lokalnych kryteriach wyboru w zakresie rozwoju przedsiębiorczości stanowiących załącznik  nr 9 do Regulaminu naboru.

Minimum punktacji niezbędnej do uzyskania pozytywnej oceny operacji – 8 pkt.

Rodzaj zakładanego do osiągnięcia wskaźnika produktu dla przedsięwzięcia I.II.1 Uruchamianie działalności gospodarczej

Liczba operacji polegających na utworzeniu nowego przedsiębiorstwa

Informacja o wymaganych dokumentach, potwierdzających spełnienie warunków udzielenia wsparcia oraz kryteriów wyboru operacji:

Przed oceną punktową weryfikacji podlega spełnienie przez Wnioskodawcę i operację warunków przyznania pomocy określonych w Programie Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014 – 2020, obowiązujących przepisach prawa, strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność oraz Regulaminie naboru. Wnioski nie spełniające tych warunków nie podlegają ocenie punktowej i nie mogą zostać wybrane do dofinansowania. Powyższa weryfikacja jest prowadzona zgodnie z Kartą weryfikacji formalnej wniosku, stanowiącej załącznik do Procedury wyboru, która stanowi załącznik nr 6 do Regulaminu naboru.

Wnioskodawca zobowiązany jest złożyć w ramach naboru wypełniony wniosek wraz z wymaganymi załącznikami - Sekcja B.IV. wniosku o przyznanie pomocy - INFORMACJA O ZAŁĄCZNIKACH. Niezależnie od powyższego, w związku z weryfikacją przez LGD warunków udzielenia wsparcia i spełnienia kryteriów wyboru, należy złożyć następujące dokumenty:

- zaświadczenie z Urzędu Pracy o statusie osoby bezrobotnej, wystawione nie wcześniej niż 1 miesiąc przed złożeniem wniosku o przyznanie pomocy, potwierdzające, iż osoba bezrobotna pozostaje w tym rejestrze łącznie przez okres ponad 12 miesięcy w okresie ostatnich dwóch lat, z wyłączeniem okresów odbywania stażu i przygotowania zawodowego dorosłych (jeśli dotyczy),

 − zaświadczenie z Urzędu Pracy o statusie osoby bezrobotnej do 29 roku życia (jeśli dotyczy), − zaświadczenie z Urzędu Gminy/ Urzędu Miasta i Gminy potwierdzające czas i miejsce zameldowania wnioskodawcy na obszarze LSR i/lub zaświadczenie z Urzędu Skarbowego potwierdzające fakt złożenia zeznania podatkowego w miejscu zamieszkania za deklarowany okres zamieszkania  na obszarze LSR  (jeśli dotyczy),

−  orzeczenie osoby niepełnosprawnej o stopniu niepełnosprawności (jeśli dotyczy),

− zaświadczenie z Urzędu Skarbowego wydane nie wcześniej niż 1 miesiąc przed dniem złożenia wniosku potwierdzające, że wnioskodawca nie prowadził działalności gospodarczej lub zaświadczenie o nadanym numerze NIP,

− dokument  potwierdzający  posiadanie  doświadczenia  i/  lub  kwalifikacji  zgodnych z zakresem planowanej podstawowej działalności opisanej w biznesplanie (zaświadczenie, certyfikat, dyplom, świadectwo ukończenia szkoły, uczelni, umowa o pracę, umowa zlecenie, umowa o dzieło, świadectwo pracy, świadectwo ukończenia kursu zawodowego lub oświadczenie w przypadku utworzenia miejsca pracy izatrudnieniu pracownika) (jeśli dotyczy),

− oświadczenie o braku konieczności wydania decyzji środowiskowej dla danego rodzaju przedsięwzięcia – Załącznik nr 10,

−  oświadczenie o utworzeniu miejsca pracy dla osoby innej niż wnioskodawca (jeśli dotyczy) – Załącznik nr 11.

Wskazanie limitu środków w ramach ogłoszonego naboru:

Wysokość dostępnych środków na operacje w ramach naboru z Przedsięwzięcia I.II.1 Uruchamianie działalności gospodarczej wynosi 303 481,77 euro, co przy kursie indykatywnym 1€ = 4,0000 zł odpowiada kwocie  1 213 927,08  zł.

Lokalna Strategia Rozwoju, wzór wniosku o udzielenie wsparcia, formularz o udzielenie wsparcia, formularz wniosku o płatność oraz formularz umowy o udzielenie wsparcia  dostępne są na stronie internetowej: Stowarzyszenia „Lokalna Grupa Działania - Wokół Łysej Góry” www.wokollysejgory.pl.

Wszelkie informacje niezbędne dla prawidłowego wypełnienia wniosków udzielane są w biurze Lokalnej Grupy Działania oraz pod numerem tel. (41) 26 08 153 od poniedziałku do piątku, od godziny 800 do 1500.

Załączniki:

- Regulamin naboru nr 1/2022 wraz z załącznikami

Regulamin naboru

Załącznik nr 1 Wzór wniosku o przyznanie pomocy

   Załącznik do wniosku o przyznanie pomocy – Instrukcja wypełniania wniosku o przyznanie pomocy

Załącznik nr 2 Wzór Biznesplanu

   Załącznik do Biznesplanu – Tabele finansowe

   Załącznik do Biznesplanu - Informacje pomocnicze przy wypełniania Biznesplanu

Załącznik nr 3 Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis

Załącznik nr 4 Wzór umowy o przyznaniu pomocy

   Załącznik nr 1 do umowy o przyznaniu pomocy - Biznesplan

   Załącznik nr 2 do umowy o przyznaniu pomocy - wykaz działek ewidencyjnych

   Załącznik nr 3 do umowy o przyznaniu pomocy - Informacja monitorująca z realizacji biznesplanu/ Informacja         po realizacji  operacji

   Załącznik nr 4 do umowy o przyznaniu pomocy – Oświadczenie o wyrażeniu zagody na zawarcie umowy

   Załącznik nr 5 do umowy - Oświadczenie o niepozostawaniu w związku małżeńskim / o ustanowionej                     małżeńskiej rozdzielności majątkowej

   Załącznik nr 6 do umowy - Informacja o przetwarzaniu danych osobowych

Załącznik nr 5 Wzór wniosku o płatność

   Załącznik nr 1 do wniosku o płatność – Instrukcja wypełniania wniosku o płatność

   Załącznik nr 2 do wniosku o płatność – Wykaz faktur lub dokumentów o równoważnej wartości dowodowej

   Załącznik nr 3 do wniosku o płatność – Sprawozdanie z realizacji biznesplanu (przykładowy wzór)

   Załącznik nr 4 do wniosku o płatność – Informacja  pomocnicza przy wypełnianiu sprawozdania z realizacji           biznesplanu

Załącznik nr 6 Procedura wyboru i oceny operacji

Załącznik nr 7 Karta weryfikacji formalnej wniosku

   Załącznik nr 1 Karty weryfikacji formalnej wniosku - Załącznik nr do wytycznych

Załącznik nr 8 Regulamin Pracy Rady

Załącznik nr 9 Lokalne kryteria wyboru operacji w zakresie rozwoju przedsiębiorczości (cel szczegółowy II)

Załącznik nr 10 Oświadczenie o braku konieczności wydania decyzji środowiskowej dla danego rodzaju przedsięwzięcia (operacji)

Załącznik nr 11 Oświadczenie o utworzeniu miejsca pracy dla osoby innej niż wnioskodawca

Załącznik nr 12 Lokalna Strategia Rozwoju Stowarzyszenia „Lokalna Grupa Działania – Wokół Łysej Góry”

 

Terminy spotkań: www.wokollysejgory.pl/asp/pl_start.asp?typ=13&submenu=87&menu=87&dzialy=87&akcja=artykul&artykul=3162

 
Lucyna Micek
 
 

Poprzednie artykuły

Urząd Miasta i Gminy w Bodzentynie

ul. Suchedniowska 3

26-010 Bodzentyn

Bądź na bieżąco!

Zapisz się do naszego

NEWSLETTERA

RSS

feed-image RSS
Click to listen highlighted text! Powered By GSpeech