Witamy na stronie bodzentyn.pl   Click to listen highlighted text! Witamy na stronie bodzentyn.pl Powered By GSpeech

Co musisz wiedzieć o koronawirusie

coronaTelefoniczny punkt zgłoszeń potrzeb transportowych dla mieszkańców

gminy Bodzentyn oraz informacji o szczepieniach przeciwko

wirusowi SARS-Cov-2 (infolinia)

tel. 600 715 659

 

Ważne informacje i zasady postępowania w przypadku podejrzenia

lub wykrycia koronawirusa SARS-CoV-2


…mały gest, który może odmienić czyjeś życie…

Wraz z nowym rokiem nadchodzi okres rozliczeń z podatku, dlatego zwracamy się do wszystkich mieszkańców o pomoc dla osób potrzebujących. Poniżej zamieszczamy, instrukcję jak przekazać swój podatek oraz potrzebujących z terenu naszej gminy, bądź z nią związanych.

Zachęcamy także do kontaktu!
W każdej chwili możesz zgłosić do nas osobę, która potrzebuje pomocy i której można przekazać 1% podatku. Wystarczy, że wyślesz na nasz adres mailowy: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. informację o tym jak przekazać 1% danej osobie np: nr KRS, cel szczegółowy lub ulotkę. Wszystkie zgłoszenia będą na bieżąco publikowane.

z okazji Waszego Święta życzymy wszystkiego, co w życiu najlepsze i najpiękniejsze, dobrego zdrowia, nieustającej radości oraz miłości i samych pogodnych dni.

Jasny Niebieski Elegancki Kwiaty Wpis na Facebook

W grudniu 2020 r. zakończono prace przy drodze powiatowej w Siekiernie-Podmieściu. Mieszkańcy miejscowości otrzymali drogę z nową nawierzchnią, chodnikiem, wzmocnionymi poboczami, odwodnieniem według technologii zgodnie z normami europejskimi. W ten sposób spełniono warunki budowy nowoczesnej drogi, ułatwiając komunikację z pobliskimi miejscowościami, o co starano się od prawie 100 lat.

Gminna Komisja Drogowa w połowie 1930 roku sprawdziła stan wszystkich dróg na obszarze ówczesnej Gminy Bodzentyn. W Siekiernie stwierdzono konieczność naprawy drogi od lasu w stronę „budującej się szosy w Siekiernie” i zasypanie wąwozu od wsi Podmieście do wsi Przedgrab. Zalecono naprawienie drogi od Kamionki w stronę Wzdołu Rządowego. We wsi Leśna planowano uregulować drogę od „parcel Podzamcza do Podkonarza”, przedłużyć „drogę Wolności” w stronę Siekierna i połączyć z Sieradowicami; drogę przez parcele Sieradowice rozszerzyć i połączyć z drogą do Siekierna.

W 1934 r. postanowiono wykonać uzupełniające roboty ziemne od wsi Leśna Podkonarze do końca wsi Siekierno Podmieście; „zabezpieczyć skarpy przez płotkowanie i darniowanie” oraz wybudować dwa mosty i założyć dwa przepusty. W maju 1934 r. projektowano drogę Bodzentyn-Leśna „zaszosować” od nowo wybudowanego mostu do Kamiennej Góry.

W styczniu 1935 r. zaplanowano dostarczyć niezbędne materiały oraz kamień w celu utwardzenia 1 km drogi Bodzentyn-Siekierno oraz wykonać roboty ziemne na przestrzeni 2 km na drodze Wzdół-Siekierno, w ten sposób, że z jednej strony drogi roboty miał wykonać Wzdół, a z drugiej Siekierno; „przykryć dyliną i podnieść przepust” w Siekiernie. Postanowiono również wystąpić do Powiatowego Zarządu Drogowego o wydelegowanie technika celem wytyczenia i pomiarów drogi Wzdół-Siekierno. W 1936 r. kontynuowano budowę dróg Leśna-Siekierno i Wzdół-Siekierno polegającą na ich utwardzeniu z użyciem kamiennego tłucznia.

Plan na 1937 rok przewidywał na drodze Wzdół Rządowy-Siekierno roboty ziemne na długości 800 m.b. oraz budowę mostu na rzece. Do tych prac przydzielono gromady: Wzdół Rządowy, Wzdół Plebański, Wzdół Kolonia, Aleksandrówka, Kamionka, Siekierno. W grudniu 1938 r. przygotowano plan na lata 1939/1940. Określono wielkość szarwarku  z podziałem na poszczególne gromady (wsie). Do budowy i utrzymania drogi Bodzentyn-Siekierno zobowiązano gromadę Leśna w liczbie 2226 dni pieszych. Gromady Siekierno, Wzdół Rządowy, Wzdół Plebański, przysiółek Bodzentyn Parcela wyznaczono do utrzymania drogi Wzdół-Siekierno w liczbie 3058 dni pieszych.

Prace przy drodze w Siekiernie-Podmieściu prowadziła firma Drogmas Przedsiębiorstwo Robót Drogowych Małgorzata Sławińska ze Skarżyska-Kamiennej. Kierownikiem robót w terenie był Pan Adam Sławiński. Podsumowując prace stwierdził, że najtrudniejszym odcinkiem było wzmocnienie poboczy drogi biegnącej przez głęboki wąwóz. Tutaj skarpy zabezpieczono betonowymi murami oporowymi.

Stan dróg był poważnym problemem dla władz gminnych w przeszłości oraz współcześnie. Od ich dobrego utrzymania zależała możliwość szybkiego i wygodnego przemieszczania się. Droga w Siekiernie-Podmieściu nie była kompleksowo remontowana od 30 lat, tym bardziej cieszy jej gruntowna modernizacja i przebudowa. Ta ważna inwestycja w Siekiernie-Podmieściu mogła być zrealizowana dzięki przyznanym środkom finansowym z Funduszu Dróg Samorządowych, z budżetu Powiatu Kieleckiego oraz budżetu Miasta i Gminy Bodzentyn.

Obecnie prowadzone prace przy drogach wojewódzkich, powiatowych i gminnych na terenie Gminy Bodzentyn znacznie podnoszą komfort życia mieszkańców, są również wyrazem troski władz samorządowych o ich bezpieczeństwo.

W zał. fotografie przedstawiające postęp prac przy drodze w Siekiernie-Podmieściu od marca do grudnia 2020 r.

                                                                                                                                                                              Urszula Oettingen

Fot. Urszula i Mirosław Oettingen

 

Serdecznie zapraszamy na Centralne Obchody 158. Rocznicy Wybuchu Powstania Styczniowego.
Zachęcamy do zapoznania się z tegorocznym programem uroczystości:
 
plakat marsz 2021

Burmistrz Miasta i Gminy Bodzentyn ogłasza otwarty konkurs ofert dla podmiotów określonych w art. 11 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 1057), na powierzenie/wsparcie realizacji zadań publicznych Gminy Bodzentyn z zakresu: Wspierania i upowszechniania kultury fizycznej i sportu.

Zarządzenie nr 5/2020 Burmistrza Miasta i Gminy Bodzentyn

Załączniki nr 1 - Ogłoszenie konkursowe

Załącznik nr 2 - Wzór aktualizacji oferty realizacji zadania publicznego



Wzór aktualizacji oferty realizacji zadania publicznego

Wzór oferty realizacji zadania publicznego

Wzór sprawozdania z realizacji zadania publicznego

Klauzula informacyjna dotycząca przetwarzania danych osobowych

Zapraszamy na bezpłatne badania mammograficzne piersi w technologii cyfrowej dla kobiet w wieku 50-69 lat, które w ciągu ostatnich 2 lat nie wykonywały bezpłatnego badania.

 2021 01 04 3pdfEK 1

Dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy w Kielcach zaprasza pracodawców do składania wniosków o częściową refundację kosztów wynagrodzenia i składek ZUS zatrudnionego bezrobotnego w ramach realizowanego projektu pn. „Młodzi z POWEREM – Szansa na pracę”.

Prace interwencyjne kojarzą się przede wszystkim z pracą fizyczną i sezonowością, tymczasem prace interwencyjne można wykonywać na dowolnym stanowisku pracy, zarówno
w ramach pracy fizycznej jak też umysłowej. Nie ma tu żadnych ograniczeń, można więc zatrudnić osobę, która poprowadzi sekretariat, księgowość, zadba o zabezpieczenie informatyczne, administracyjne czy będzie specjalistą w konkretnej dziedzinie. Prace interwencyjne nie różnią się niczym od zwykłego zatrudnienia, a pracodawca dodatkowo zyskuje zwrot części kosztów poniesionych na:

  • wynagrodzenia;
  • nagrody;
  • składki na ubezpieczenia ZUS.

W przypadku realizacji projektu pn. „Młodzi z POWEREM – Szansa na pracę” pracodawca może liczyć na refundację części kosztów przez okres 6 miesięcy za zatrudnienie skierowanego bezrobotnego będącego poniżej 29 roku życia.

Od 2021 roku obowiązuje wyższa stawka refundacji części kosztów i wynosi 1.100,00 zł brutto + składki ZUS. To wzrost o ok. 300 zł brutto względem lat ubiegłych.

Od 11 stycznia 2021 r. aż do odwołania trwa nabór wniosków o zorganizowanie prac interwencyjnych.
Serdecznie zapraszamy pracodawców do składania wniosków o zorganizowanie prac interwencyjnych do ww. projektu, a osoby bezrobotne w wieku 18-29 lat zarejestrowane
w Powiatowym Urzędzie Pracy w Kielcach do udziału w zaplanowanych działaniach.

Uczestnikiem/uczestniczką projektu może być osoba bezrobotna należąca do co najmniej jednej z poniższych grup:

  • osoby bezrobotne z kategorii NEET (niepracujące, niekształcące i nieszkolące się);
  • osoby z niepełnosprawnością;
  • osoby długotrwale bezrobotne;
  • osoby z niskimi kwalifikacjami;
  • imigranci, reemigranci.

Projekt zakłada refundację 160 stanowisk pracy organizowanych w ramach prac interwencyjnych na okres 6 miesięcy.

Rekrutacja do I tury projektu rozpoczęła się 4 stycznia 2021 r. i potrwa do 28 lutego 2021 r.
Zgłoszenia przyjmowane są w siedzibie Powiatowego Urzędu Pracy w Kielcach.
Więcej informacji na stronie internetowej https://kielce.praca.gov.pl/295 lub pod numerami telefonów: 41-367-11-81 / 41-367-11-63.

Powiatowy Urząd Pracy w Kielcach

 

 

Powiatowy Urząd Pracy w Kielcach zaprasza do udziału w projekcie pn. "Młodzi z POWEREM - Szansa na pracę".

Plakat mniejszy rozmiar

Dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy w Kielcach zaprasza do składania wniosków na poszczególne formy wsparcia w terminach zgodnych z poniższym harmonogramem.

Informacja o naborach 1

Rusza służba przygotowawcza! Podejmij wyzwanie i zostań żołnierzem!

Punkt rekrutacyjny - Wojskowa Komenda Uzupełnień w Kielcach ul. Wesoła 29, 25-353 Kielce

Plakat SP 1K

 

Zachęcamy do zapoznania się z poniższym wykazem oraz harmonogrami działania punktów przeznaczonych na udzielanie nieodpłatnej pomocy prawnej, nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego oraz mediacji na terenie Powiatu Kieleckiego w 2021 roku:

Harmonogram działania punktów przeznaczonych na udzielanie nieodpłatnej pomocy prawnej oraz mediacji na terenie Powiatu Kieleckiego w 2021 roku (podmiot prowadzący Okręgowa Rada Adwokacka w Kielcach oraz Okręgowa Izba Radców Prawnych w Kielcach)

1. Punkt Nieodpłatnej Pomocy Prawnej z siedzibą w Starostwie Powiatowym w Kielcach, ul. Wrzosowa 44, 25-211 Kielce
Radca Prawny, Mediator Joanna Waluszewska-Grzesińska przyjmuje w dniach:
Poniedziałek w godzinach od 7:00 do 11:00,
Wtorek w godzinach od 7:00 do 11:00,
Środa w godzinach od 7:00 do 11:00.
Adwokat Paweł Derlatka przyjmuje w dniu:
Czwartek w godzinach 7:00 do 11:00.
Adwokat Jacek Kluźniak przyjmuje w dniu:
Piątek w godzinach od 7:00 do 11:00.
2. Punkt Nieodpłatnej Pomocy Prawnej z siedzibą w Urzędzie Miasta i Gminy w Chmielniku, Plac Kościuszki 7, 26-020 Chmielnik
Radca Prawny Damian Janaszek przyjmuje w dniach:
Poniedziałek w godzinach od 12:00 do 16:00,
Wtorek w godzinach od 9:00 do 13:00.
Adwokat Paweł Rzońca przyjmuje w dniu:
Środa w godzinach od 9:00 do 13:00.
Adwokat Ewelina Lasak przyjmuje w dniu:
Czwartek w godzinach od 9:00 do 13:00,
Adwokat Natalia Rzońca przyjmuje w dniu:
Piątek w godzinach od 9:00 do 13:00.
3. Punkt Nieodpłatnej Pomocy Prawnej z siedzibą w Urzędzie Gminy w Mniowie, ul. Centralna 9, 26-080 Mniów
Radca Prawny Elżbieta Frejowska przyjmuje w dniach:
Poniedziałek w godzinach od 8:00 do 12:00,
Piątek w godzinach od 8:00 do 12:00.
Adwokat Magdalena Grzybowska przyjmuje w dniu:
Wtorek w godzinach od 12:00 do 16:00.
Adwokat Maciej Sobczyk przyjmuje w dniu:
Środa w godzinach od 8:00 do 12:00.
Adwokat Łukasz Włodarczyk przyjmuje w dniu:
Czwartek w godzinach od 12:00 do 16:00.
4. Punkt Nieodpłatnej Pomocy Prawnej z siedzibą w Urzędzie Gminy w Łopusznie, ul. Konecka 12, 26-070 Łopuszno
Adwokat Marcin Jaskólski przyjmuje w dniu:
Poniedziałek w godzinach od 12:00 do 16:00.
Radca Prawny Katarzyna Świderska przyjmuje w dniach:
Wtorek w godzinach od 12:00 do 16:00,
Środa w godzinach od 12:00 do 16:00,
Czwartek w godzinach od 12:00 do 16:00.
Adwokat Maciej Zwierzchowski przyjmuje w dniu:
Piątek w godzinach od 12:00 do 16:00.

 

Harmonogram działania punktów przeznaczonych na udzielanie nieodpłatnej pomocy prawnej, świadczenie nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego oraz mediacji na terenie Powiatu Kieleckiego w 2021 roku (podmiot prowadzący Stowarzyszenie „SURSUM CORDA”)


1. Punkt Nieodpłatnego Poradnictwa Obywatelskiego z siedzibą w Starostwie Powiatowym w Kielcach, ul. Wrzosowa 44, 25-211 Kielce
Doradca Obywatelski, Adwokat, Mediator Małgorzata Kołodziejczyk-Lisowska przyjmuje w dniach:
Poniedziałek w godzinach od 11:15 do 15:15
Wtorek w godzinach od 11:15 do 15:15,
Środa w godzinach od 11:15 do 15:15,
Czwartek w godzinach 11:15 do 15:15,
Piątek w godzinach od 11:15 do 15:15.
2. Punkt Nieodpłatnego Poradnictwa Obywatelskiego z siedzibą w Zespole Szkolno-Przedszkolnym w Daleszycach, ul. Sienkiewicza 11, 26-021 Daleszyce
Doradca Obywatelski, Mediator Paulina Rak przyjmuje w dniach:
Poniedziałek w godzinach od 13:00 do 17:00,
Wtorek w godzinach od 9:00 do 13:00,
Środa w godzinach od 10:00 do 14:00,
Czwartek w godzinach od 8:00 do 12:00,
Piątek w godzinach od 13:00 do 17:00.
3. Punkt Nieodpłatnej Pomocy Prawnej z siedzibą w Urzędzie Miasta i Gminy w Łagowie, ul. Rynek 62, 26-025 Łagów
Adwokat Katarzyna Gierek przyjmuje w dniach:
Poniedziałek w godzinach od 12:00 do 16:00,
Wtorek w godzinach od 8:00 do 12:00.
Adwokat Karolina Bronkowska przyjmuje w dniu:
Środa w godzinach od 8:00 do 12:00.
Adwokat, Mediator Małgorzata Skuza-Pięta przyjmuje w dniach:
Czwartek w godzinach od 8:00 do 12:00,
Piątek w godzinach od 8:00 do 12:00.
4. Punkt Nieodpłatnej Pomocy Prawnej z siedzibą w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Masłowie, ul. Jana Pawła II 5, 26-001 Masłów
Adwokat Patrycja Gutowska-Kochanowska przyjmuje w dniach:
Poniedziałek w godzinach od 11:00 do 15:00,
Środa w godzinach od 11:00 do 15:00.
Radca Prawny, Mediator Katarzyna Piast przyjmuje w dniach:
Wtorek w godzinach od 9:00 do 13:00,
Czwartek w godzinach od 9:00 do 13:00,
Piątek w godzinach od 8:00 do 12:00.

Wykaz punktów przeznaczonych na udzielanie nieodpłatnej pomocy prawnej, nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego oraz mediacji na terenie Powiatu Kieleckiego w 2021 roku dostępny pod linkiem: [LINK]

Od 15 stycznia rusza rejestracja na szczepienia przeciw COVID-19 dla seniorów, którzy skończyli 80 lat. Natomiast od 22 stycznia zarejestrować się będą mogły osoby powyżej 70. roku życia. 25 stycznia rozpoczną się szczepienia dla zarejestrowanych seniorów.

Harmonogram rejestracji

Na konkretny termin szczepienia mogą zarejestrować się:

  • od 15 stycznia 2021 r. osoby, które skończyły 80 lat
  • od 22 stycznia 2021 r. osoby, które skończyły 70 lat

Szczepienia dla tych osób rozpoczną się 25 stycznia 2021 r. O starcie rejestracji dla kolejnych grup będziemy informować na bieżąco.

Jak się będzie można zarejestrować?

Jeżeli jest już Twój etap rejestracji (od 15.01 - osoby powyżej 80. roku życia, od 22.01 - osoby powyżej 70. roku życia), masz 3 możliwości zapisu na szczepienie:

1. Zadzwoń na całodobową i bezpłatną infolinię - 989

Możesz to zrobić sam lub może Cię zapisać ktoś bliski z rodziny. Do zapisu wystarczy numer PESEL oraz numer telefonu komórkowego. Na podany numer otrzymasz SMS z potwierdzeniem umówienia wizyty na szczepienie. W ten sposób możesz zarejestrować swoich dziadków lub rodziców. Wystarczy, że rozpocznie się etap szczepień i będziesz miał numer PESEL bliskiej osoby.

Podczas rejestracji wybierzesz dokładny termin oraz miejsce szczepienia. Następnie otrzymasz SMS z potwierdzeniem umówienia wizyty na szczepienie.

2. Zarejestruj się elektronicznie poprzez e-Rejestrację dostępną na pacjent.gov.pl

System zaproponuje Ci pięć dostępnych terminów w punktach szczepień, które znajdują się blisko Twojego adresu. Jeśli żaden z proponowanych terminów nie będzie Ci pasował albo będziesz chciał zaszczepić się w innym punkcie, w innym mieście – będzie taka możliwość. Wystarczy, że skorzystasz z dostępnej wyszukiwarki i wskażesz dogodną dla Ciebie datę i lokalizację.

Zaraz po dokonaniu rezerwacji, otrzymasz powiadomienie SMS, a następnie ponownie przypomnimy Ci o szczepieniu dzień przed planowanym terminem.

Jeśli chcesz skorzystać z tego sposobu rejestracji, musisz posiadać Profil Zaufany. Jeżeli go nie masz, skontaktuj się z infolinią NFZ 989, bezpośrednio z wybranym punktem szczepień lub skorzystaj ze wsparcia swojej przychodni.

3. Skontaktuj się z wybranym punktem szczepień

Jeśli chcesz zaszczepić się w Ośrodku Zdrowia w Bodzentynie zadzwoń pod bezpośredni nr telefonu 41 312 02 00 – czynny w dni robocze w godz. 7.30 – 14.00.

Jeżeli chcesz zaszczepić się w innym konkretnym punkcie szczepień - skontaktuj się z nim. Mapa i dane kontaktowe punktów szczepień dostępne są tutaj.

cover twitter

Mając na celu realizacje zadań dotyczących gminy, Burmistrz Miasta i Gminy Bodzentyn w grudniu 2020 r. wydał 18 zarządzeń.

Zarządzeniom zostały przypisane odpowiednie numery według kolejności podpisu. Podpisane zarządzenia z ostatniego miesiaca zawierają się w następującym przedziale: 116-133.

Poniższa lista opisuje czego dotyczą zarządzenia, numer na liście odpowiada numerowi zarządzenia zamieszczonemu na stronie BIP-u Urzędu Miasta i Gminy Bodzentyn.

Zarządzenia grudzień 2020 r., w sprawie:

116. Zmian w budżecie gminy na 2020 r.

117. Powołania komisji odbiorowej.

118. Wprowadzenia Regulaminu pracy zdalnej dla pracowników zatrudnionych w Urzędzie Miasta i Gminy w Bodzentynie.

119. Powołania zespołu ds. opracowania Gminnej Strategii rozwiązywania Problemów Społecznych Gminy Bodzentyn na lata 2021- 2029.

120. Ustalenia dokumentacji opisującej przyjęte zasady polityki rachunkowości Gminy Bodzentyn oraz Urzędu Miasta i Gminy Bodzentyn.

121. Powołania komisji przetargowej.

122. Powołania komisji do odbioru końcowego.

123. Zmian w budżecie gminy na 2020 r.

124. Powołania Komisji Egzaminacyjnej do przeprowadzenia egzaminów kończących służbę przygotowawczą.

125. Powołania komisji przetargowej.

126. Zmian w Regulaminie Wynagradzania pracowników zatrudnionych w Urzędzie Miasta i Gminy w Bodzentynie.

127. Powołania komisji do odbioru.

128. Powołania komisji do odbioru robót.

129. Powołania komisji przetargowej.

130. Zmian w Regulaminie Organizacyjnym Urzędu Miasta i Gminy Bodzentyn.

131. Powołania komisji do odbioru końcowego.

132. Przyznania nagrody jubileuszowej za długoletnią pracę Kierownikowi SPZOZ w Bodzentynie.

133. Powołania komisji do odbioru robót.

Z dokładną treścią zarządzeń, podpisanych przez Burmistrza Miasta i Gminy Bodzentyn w grudniu 2020 r., można zapoznać się na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Miasta i Gminy Bodzentyn.

Link do zarządzeń podpisanych w 2020 r.: http://www.bodzentyn.bip.jur.pl/kategorie/zarzadzenia_za_2020_r

Ocena okresowa jakości wody z urządzeń wodociągowych wodociagu Wzdół-Parcele w zakresie parametrów mikrobiologicznych oraz fizykochemicznych za rok 2020.

 

DOC130121 13012021084206 1

Każdy rolnik, który chce odzyskać część pieniędzy wydanych na olej napędowy używany do produkcji rolnej powinien zbierać faktury VAT

  • w terminie od 1 lutego 2021 r. do 1 marca 2021 r. należy złożyć odpowiedni wniosek do wójta, burmistrza lub prezydenta miasta, w zależności od miejsca położenia gruntów rolnych wraz z fakturami VAT (lub ich kopiami) stanowiącym i dowód zakupu oleju napędowego w okresie od 1 sierpnia2020 r. do 31 stycznia 2021 r.,
  • w terminie od 2 sierpnia 2021 r. do 31 sierpnia 2021 r. należy złożyć odpowiedni wniosek do wójta, burmistrza lub prezydenta miasta, w zależności od miejsca położenia gruntów rolnych wraz z fakturami VAT (lub ich kopiami) stanowiącym i dowód zakupu oleju napędowego w okresie od 1 lutego 2021 r. do 31 lipca 2021 r. w ramach limitu zwrotu podatku określonego na 2021 r.

Limit zwrotu podatku w 2021 r. wynosi:

100,00 zł * ilość ha użytków rolnych

oraz

30,00 zł * średnia roczna liczba dużych jednostek

przeliczeniowych bydła

Pieniądze wypłacane będą w terminach:

1 - 30 kwietnia 2021 r. w przypadku złożenia wniosku w pierwszym terminie

1 – 29 października 2021 r. w przypadku złożenia wniosku w drugim terminie

gotówką w kasie urzędu gminy lub miasta, albo przelewem na rachunek bankowy podany we wniosku.

Procedura i warunki ubiegania się o zwrot podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego zużywanego do produkcji rolnej w 2021 roku.

  1. W 2021 r. producent rolny może składać do wójta, burmistrza (prezydenta miasta) właściwego ze względu na miejsce położenia gruntów będących w posiadaniu lub współposiadaniu tego producenta rolnego (w tym dzierżawcy)wnioski o zwrot podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystanego do produkcji rolnej do wysokości limitu zwrotu określonego na 2021 r., w dwóch terminach, tj.
    • od 1 lutego 2021 r. do 1 marca 2021 r. producent składa wniosek o zwrot podatku akcyzowego wraz z fakturami VAT (lub ich kopiami) dokumentującymi zakup oleju napędowego do produkcji rolnej w okresie od 1 sierpnia 2020 r. do 31 stycznia 2021 r.,
    • od 2 sierpnia 2021 r. do 31 sierpnia 2021 r. producent składa wniosek o zwrot podatku akcyzowego wraz z fakturami VAT (lub ich kopiami) potwierdzającymi zakup oleju napędowego do produkcji rolnej w okresie od 1 lutego 2021 r. do 31 lipca 2021 r. W przypadku ubiegania się przez producenta rolnego o zwrot podatku w odniesieniu do bydła, do wniosku o zwrot podatku dołącza się również dokument wydany przez kierownika biura powiatowego Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa zawierający informacje o liczbie dużych jednostek przeliczeniowych bydła będącego w posiadaniu producenta rolnego, w odniesieniu do każdej siedziby stada tego producenta, w ostatnim dniu każdego miesiąca roku poprzedzającego rok, w którym został złożony wniosek o zwrot podatku, ustalonej z uwzględnieniem wartości współczynników przeliczeniowych sztuk bydła na duże jednostki przeliczeniowe określonych w załączniku do ustawy z dnia 10 marca 2006 r. o zwrocie podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej, na podstawie danych zawartych w rejestrze zwierząt gospodarskich oznakowanych, o którym mowa w rozdziale 2 ustawy z dnia 2 kwietnia 2004 r. o systemie identyfikacji i rejestracji zwierząt (Dz. U. z 2020 r. poz. 2001).Producent rolny może ubiegać się o zwrot podatku akcyzowego w odniesieniu do bydła w pierwszym lub drugim terminie danego roku dołączając do wniosku ww. dokument wydany przez kierownika biura powiatowego Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa wystawiony na siebie, jednorazowo w danym roku.
  2. Za producenta rolnego uznaje się osobę fizyczną, osobę prawną lub jednostkę organizacyjną nie posiadającą osobowości prawnej, będącą posiadaczem gospodarstwa rolnego w rozumieniu przepisów o podatku rolnym.
  3. Za gospodarstwo rolne w rozumieniu przepisów ustawy o podatku rolnym uważa się obszar gruntów sklasyfikowanych w ewidencji gruntów i budynków jako użytki rolne lub jako grunty zadrzewione lub zakrzewione na użytkach rolnych o powierzchni przekraczającej1 ha lub 1 h przeliczeniowy, z wyjątkiem gruntów zajętych na prowadzenie działalności gospodarczej innej niż działalność rolnicza.
  4. W przypadku, gdy grunty gospodarstwa rolnego stanowią przedmiot współposiadania, zwrot podatku akcyzowego przysługuje temu współposiadaczowi, co do którego pozostali współposiadacze wyrazili pisemną zgodę(zgoda będzie wyrażana we wniosku i nie dotyczy współmałżonków).
  5. W przypadku, gdy producent rolny podlega wpisowi do Krajowego Rejestru Sądowego we wniosku, o którym mowa w pkt 1 podaje numer z tego rejestru. Wzór wniosku o zwrot podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju na pędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej został ogłoszony w drodze rozporządzenia Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 20 grudnia 2018 r. w sprawie wzoru wniosku o zwrot podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej (Dz. U. poz. 2466) i jest również dostępny na stronach internetowych urzędów gmin, urzędów wojewódzkich, ośrodków doradztwa rolniczego oraz Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi (www.minrol.gov.pl), a także udostępniony w urzędach gmin do kopiowania. Na stronie internetowej Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi jest również dostępny edytowalny formularz wniosku o zwrot podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej.
  6. Faktura powinna spełniać wymogi określone w ustawie z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (z 2020 r. poz. 106, z późn.zm.). Kwotę zwrotu podatku akcyzowego ustala się jako iloczyn ilości oleju napędowego zakupionego do produkcji rolnej, wynikającej z faktur VAT oraz stawki zwrotu do 1 litra określonej w rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 18 grudnia 2020 r. w sprawie stawki zwrotu podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej na 1 litr oleju w 2021 r. (Dz. U. poz. 2435), z tym, że kwota zwrotu podatku nie może być wyższa niż suma:
  • kwoty stanowiącej iloczyn stawki zwrotu na 1 litr oleju napędowego (1,00 zł/l), liczby 100 oraz powierzchni użytków rolnych będących w posiadaniu lub współposiadaniu producenta rolnego, wskazanej w ewidencji gruntów i budynków jako użytki rolne według stanu nadzień 1 lutego danego roku, oraz
  • kwoty stanowiącej iloczyn stawki zwrotu podatku na 1 litr oleju napędowego(1,00 zł/l), liczby 30 oraz średniej rocznej liczby dużych jednostek przeliczeniowych bydła będącego w posiadaniu producenta rolnego w roku poprzedzającym rok, w którym został złożony wniosek o zwrot podatku.

Przy ustalaniu ww. limitu nie uwzględnia się gruntów gospodarstw rolnych, na których zaprzestano produkcji rolnej oraz gruntów zajętych na prowadzenie działalności gospodarczej innej niż działalność rolnicza w rozumieniu przepisów o podatku rolnym.

  1. Wójt, burmistrz (lub prezydent miasta) wydaje decyzję ustalającą wysokość zwrotu podatku akcyzowego w terminie 30 dni od dnia złożenia
  2. Wypłata producentom rolnym zwrotu podatku akcyzowego nastąpi w terminie:
    • 30 kwietnia 2021 r. w przypadku złożenia wniosku w pierwszym terminie,
    • 1 - 29 października 2021 w przypadku złożenia wniosku w drugim terminie, gotówką w kasie urzędu gminy lub miasta, albo przelewem na rachunek bankowy podany we wniosku.

Poprzednie artykuły

Urząd Miasta i Gminy w Bodzentynie

ul. Suchedniowska 3

26-010 Bodzentyn

Bądź na bieżąco!

Zapisz się do naszego

NEWSLETTERA

RSS

feed-image RSS
Click to listen highlighted text! Powered By GSpeech