Witamy na stronie bodzentyn.pl   Click to listen highlighted text! Witamy na stronie bodzentyn.pl Powered By GSpeech

A- A A+

W sobotę 4 marca 2023 roku w  Warszawie odbył się Kongres Programowy Stowarzyszenia OdNowa. Warto nadmienić, że w spotkaniu udział wzięło przeszło 700 członków Stowarzyszenia, a także Premier Mateusz Morawiecki oraz Wicepremierzy Mariusz Błaszczak, Jacek Sasin i Piotr Gliński. Podczas wydarzenia obecni byli także przedstawiciele z Województwa Świętokrzyskiego, którzy przybyli na kongres wraz z Wicemarszałek Województwa Renatą Janik. Gminę Bodzentyn reprezentowali: Przewodnicząca Rady Miejskiej Teresa Bzymek, Dyrektor Biblioteki Publicznej im. Adeli Nawrot i Centrum Kultury Marcin Sikorski oraz pracownicy biblioteki – Milena Kudlińska i Kamil Wilkosz.

 

Zarządzenie w sprawie powołania Komisji Konkursowej do opiniowania ofert złożonych w otwartym konkursie na realizację zada publicznych w 2023 r.

Zarządzenie

Potrzebujesz pomocy prawnika, doradcy, mediatora?  Jesteś w trudnej życiowej sytuacji, na przykład potrzebujesz pomocy w: rozłożeniu długu na raty, w spłacie  pożyczek „chwilówek”, masz kłopoty mieszkaniowe, grozi ci eksmisja, masz problemy pracownicze, z egzekucją alimentów, odziedziczyłeś długi, nie wiesz do jakiego urzędu pójść po pomoc, masz inne problemy związane ze sprawami życia codziennego? Skorzystaj z systemu nieodpłatnej pomocy prawnej, nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego lub nieodpłatnej mediacji.

Co to znaczy, że pomoc jest nieodpłatna?

Wszystkie z podejmowanych działań w ramach:

  • nieodpłatnej pomocy prawnej,
  • nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego,
  • nieodpłatnej mediacji,

są darmowe i to niezależnie od tego czy sprawa będzie miała finał w sądzie.

Gdzie uzyskam pomoc?

Darmową pomoc uzyskasz w punktach nieodpłatnej pomocy prawnej, poradnictwa obywatelskiego i mediacji w całym kraju.

Punkty znajdują się w każdym powiecie. O tym gdzie jest najbliższy punkt zapytaj:

  1. w starostwie powiatowym,
  2. w urzędzie gminy,
  3. w urzędzie miasta,

lub poszukaj:

  1. na stronach internetowych powiatów i gmin (które znajdziesz wpisując w wyszukiwarkę hasło: urząd gminy, powiatu lub miasta i miejscowość, w której punkcie chcesz się zapisać),
  2. na stronie internetowej ms.gov.pl.

 

Kto może skorzystać z darmowej pomocy?

Gdy uważasz, że koszty pomocy prawnika są dla Ciebie zbyt duże, składasz wykonawcy, którego spotkasz w punkcie, pisemne oświadczenie, że nie jesteś w stanie ponieść takich kosztów. Nie martw się. Nie musisz zabierać ze sobą nic z wyjątkiem dowodu osobistego. Wzór oświadczenia da Ci osoba udzielająca pomocy.

 

Czy jako przedsiębiorca mogę skorzystać z pomocy?

Tak. Jeżeli jesteś osobą samozatrudnioną czyli prowadzącą jednoosobową działalność gospodarczą i w ciągu ostatniego roku nie zatrudniałeś żadnych osób. Aby skorzystać z pomocy składasz:

  1. pisemne oświadczenie, że nie jesteś w stanie ponieść tych kosztów, oraz
  2. oświadczenie o niezatrudnianiu innych osób w ciągu ostatniego roku, a także
  3. wszystkie zaświadczenia o pomocy de minimis oraz pomocy de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie, otrzymanej w roku, w którym ubiegasz się o nieodpłatną pomoc prawną oraz otrzymanej w ciągu dwóch poprzedzających ją lat podatkowych, albo oświadczenia o wielkości tej pomocy otrzymanej w tym okresie, albo oświadczenia o nieotrzymaniu takiej pomocy w tym okresie.

Na czym polegają usługi?

Nieodpłatna pomoc prawna

Prawnik wytłumaczy, jakie masz prawa i obowiązki oraz pokaże sposób rozwiązania Twojego problemu prawnego. W razie potrzeby, jeśli sprawa jeszcze nie trafiła do sądu, sporządzi potrzebne Ci pisma (np. pozew). Jeśli Twoja sprawa już jest w sądzie, prawnik pomoże napisać pisma o zwolnienie od kosztów, albo o ustanowienie pełnomocnika z urzędu, które są potrzebne żebyś nie musiał płacić za prawnika w postępowaniu sądowym.

Nieodpłatna porada obywatelska

Doradca obywatelski przyjrzy się Twoim problemom, tak aby dostosować pomoc do Twojej sytuacji. Wytłumaczy Ci też jakie masz:

  • prawa - czyli czego możesz się domagać,
  • i obowiązki - jakie rzeczy musisz zrobić, żeby sobie nie zaszkodzić.

Doradca również będzie Cię wspierał w samodzielnym rozwiązaniu problemu, a w razie potrzeby, sporządzi wspólnie z Tobą plan działania wyjścia z sytuacji oraz pomoże Ci krok po kroku go wykonać.

Nieodpłatna mediacja

Jeśli masz z kimś konflikt, możesz zapisać się na mediację. W takim przypadku mediator będzie pomagał Wam się pogodzić bez pójścia do sądu. Możesz także poprosić o sporządzenie projektuumowy o mediację lub wniosku o jej przeprowadzenie przed sądem, albo wnioskuo przeprowadzenie mediacji w sprawie karnej, czy wniosku do sądu o zatwierdzenie ugody, którą zawarłeś wcześniej podczas mediacji.

Uwaga! Z usługi nieodpłatnej mediacji wyłączone są mediacje zlecone przez sąd oraz sprawy, w których zachodzi uzasadnione podejrzenie, że pomiędzy stronami konfliktu występuje przemoc.

Czym się różni pomoc prawna od porady obywatelskiej?

Pomoc prawna:

  • jest udzielana w momencie, kiedy problem danej osoby jest typowo prawny, m.in. gdy potrzebne będzie pójście z tym problemem do sądu, na przykład, gdy osoba chce się rozwieść, ale sama nie jest w stanie napisać pozwu rozwodowego lub gdy samotna matka chce wystąpić o alimenty i także nie wie jak takie pismo sformułować,
  • pomocy prawnej udziela prawnik,
  • jeżeli okaże się, że problem danej osoby nie jest tylko prawny, wtedy udzielający pomocy odsyła daną osobę do miejsca, gdzie może ona stosowną pomoc uzyskać, np. do poradni psychologicznej, ośrodka pomocy społecznej, czy pogotowia dla ofiar przemocy w rodzinie.

Pomoc obywatelska:

  • może, ale nie musi dotyczyć problemu prawnego. Poradą będzie, na przykład wskazanie osobie, której zmarł ktoś bliski, do jakiego urzędu powinna się udać, by załatwić wszystkie potrzebne formalności, jak wydanie aktu zgonu, czy wystąpienie o zasiłek pogrzebowy,
  • porad obywatelskich udziela doradca obywatelski,
  • doradca w przypadku stwierdzenia, że problem nie jest wyłącznie prawny, nie musi odsyłać do innych miejsc, tylko sam może starać się pomóc danej osobie.

Jak można się zapisać na poradę?

  1. telefonicznie: każdy powiat prowadzi specjalny numer telefonu do zapisów i udzielania informacji; numer telefonu jest dostępny na stronach internetowych powiatów, w tym też Twojego,
  2. lub elektronicznie: na podany przez powiat adres e-mail lub na stronie ms.gov.pl/zapisy,
  3. lub osobiście: w starostwie powiatowym.

Jak długo będę czekał na poradę?

To zależy od tego jak dużo osób zgłosiło się na poradę. Prawnik lub doradca obywatelski postarają się przyjąć każdego beneficjenta jak najszybciej.

Wyjątki:

  1. z ważnych powodów dopuszcza się ustalenie innej kolejności udzielania nieodpłatnej pomocy,
  2. kobiety w ciąży zawsze obsługiwane są poza kolejnością.

 

Co musisz przygotować?

  1. Dokument tożsamości: taki jak dowód osobisty, paszport, lub inny dokument potwierdzający tożsamość; a także
  2. Dokumenty dotyczące Twojego problemu: jeśli w ogóle takie masz. Nie są one obowiązkowe. Możesz też po prostu opowiedzieć prawnikowi, doradcy lub mediatorowi o swoim problemie. Jeśli dysponujesz dokumentami, pamiętaj o nich!,
  3. Jeśli jesteś samozatrudnionym przedsiębiorcą, przygotuj: wszystkie zaświadczenia o pomocy de minimis oraz pomocy de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie, otrzymanej w roku, w którym ubiegasz się o nieodpłatną pomoc oraz otrzymanej w ciągu dwóch poprzedzających ją lat podatkowych, albo oświadczenia o wielkości tej pomocy otrzymanej w tym okresie, albo oświadczenia o nieotrzymaniu takiej pomocy w tym okresie.

 

Co jeśli jestem osobą z niepełnosprawnościami?

Będąc osobą z trudnościami w poruszaniu lub komunikowaniu się możesz skorzystać z pomocy:

  1. stacjonarnie, czyli w punkcie nieodpłatnej pomocy:
    • możesz przyjść na wizytę z osobą, która pomoże Ci dotrzeć do punktu ibędzie pomagać prawnikowi Ciebie zrozumieć, np. może to być osoba bliska, opiekun lub osoba posługująca się językiem migowym,
    • podczas zapisywania się na poradę, możesz poprosić o pomoc tłumacza języka migowego,
  2. możesz też skorzystać z pomocy w dogodnym dla siebie miejscu:
    • jeżeli ze względu na stan zdrowia nie możesz go opuszczać, np. w szpitalu lub domu,
    • w miejscu wyposażonym w urządzenia ułatwiające porozumiewanie się, na przykład w siedzibie stowarzyszenia pomagającego osobom doświadczającym trudności w komunikowaniu się,
    • lub w miejscu, w którym będzie możliwość skorzystania z pomocy tłumacza języka migowego, np. w budynku starostwa stale współpracującego z tłumaczem języka migowego,
  3. osoby z niepełnosprawnościami mogą skorzystać także z pomocy w szczególnych formach:
    • po zapisie na wizytę, prawnik lub doradca obywatelski skontaktuje się z Tobą. Może udzielić Ci pomocy telefonicznie, za pośrednictwem komunikatora internetowego (np. Skype) lub przez wiadomość e-mail. Forma udzielenia pomocy musi być wcześniej uzgodniona z pracownikiem starostwa powiatowego lub urzędu miasta,
    • konieczne jest pozostawienie danych kontaktowych do siebie, takich jak numer telefonu lub adres e-mail.

Jak wygląda pomoc w czasie epidemii COVID-19?

W 2021 roku powrócił tryb stacjonarny udzielania porad, ale nadal w związku ze stanem epidemii nieodpłatna pomoc prawna, poradnictwo obywatelskie i mediacja mogą być udzielane za pośrednictwem środków porozumiewania się na odległość, czyli telefonicznie, za pośrednictwem poczty e-mail oraz przy wykorzystaniu innych komunikatorów internetowych, np. rozmowy wideo.

Uwaga! Jeżeli porada udzielana jest zdalnie, nie musisz składać żadnych oświadczeń wymienionych wcześniej!

 

Edukacja prawna

Jeśli chciałbyś dowiedzieć się więcej na temat praw i obowiązków, poszukaj wydarzeń organizowanych w Twoim powiecie. Na takich wydarzeniach omawiane są problemy zgłaszane w punktach nieodpłatnej pomocy w danym powiecie. Prowadzą je organizacje pozarządowe na co dzień obsługujące mieszkańców w punktach porad.

Szukaj: wykładów, warsztatów, kampanii społecznych, a także opracowań informatorów i poradników, spotkań osobistych, audycji w lokalnych mediach, webinariów albo podcastów i filmików zamieszczanych w Internecie.

Najczęściej takie wydarzenia odbywają się w bibliotekach, szkołach, miejscach aktywności lokalnej lub klubach pracy.

Informacje o nadchodzących wydarzeniach edukacyjnych organizowanych w okolicy oraz bezpłatne materiały, jak broszury czy biuletyny są dostępne w starostwie powiatowym, np. pod numerem telefonu wyznaczonym do zapisów na wizyty, czy na stronie internetowej powiatu.

 

Podstawa prawna

Ustawa z dnia 5 sierpnia 2015 r. o nieodpłatnej pomocy prawnej, nieodpłatnym poradnictwie obywatelskim oraz edukacji prawnej.

Z okazji Dnia Kobiet zapraszamy na występ Grupy Bene - 9 marca 2023r. godz. 16:00, sala Biblioteki Publicznej im. Adeli Nawrot i Centrum Kultury w Bodzentynie.

334545183 754638896259158 3038747490184798498 n

 

Niebawem rozpocznie się dalszy etap budowy świetlicy wiejskiej w Woli Szczygiełkowej. W dniu 1 marca br. w Urzędzie Miasta i Gminy Bodzentyn została podpisana umowa pomiędzy Biblioteką Publiczną im. Adeli Nawrot i Centrum Kultury w Bodzentynie a firmą MAR-BUD Mariusz Nawrocki na realizacji zamówienia pn. „Budowa świetlicy wiejskiej i zagospodarowania terenu wokół budowy w sołectwie Wola Szczygiełkowa”. Przedmiotem umowy jest wykonanie robót wykończeniowych wraz z przyłączami i zagospodarowaniem terenu wokół świetlicy, a dokładniej:

-           rozłożenie instalacji wod-kan. i elektrycznej wraz z montażem osprzętu,

-           wykonanie posadzek i okładzin ścian,

-           wykonanie tynków wewnętrznych,

-           wykonanie ocieplenia stropu nad parterem,

-           malowanie ścian i sufitów,

-           wykonanie ocieplenia ścian, (pas pod podbitką wykonany),

-           wykonanie przyłącza wodnego,

-           wykonanie przyłącza kanalizacyjnego,

-           wykonanie przyłącza elektrycznego,

-           wykonanie instalacji PV,

-           wykonanie zagospodarowania terenu wraz z miejscami parkingowymi,

-           uzyskanie pozwolenia na użytkowanie.

Powyższe prace mają zostać wykonane do końca czerwca br. a ich koszt wynosi 398 000,00 zł brutto. Przy podpisywaniu umowy obecni byli: Burmistrz Miasta i Gminy Bodzentyn Dariusz Skiba, Dyrektor Biblioteki Publicznej im. Adeli Nawrot i Centrum Kultury w Bodzentynie, Radna Rady Miejskiej Bogusława Jankowicz, Sołtys Sołectwa Wola Szczygiełkowa Bożena Wyglądacz oraz wykonawca umowy Mariusz Nawrocki.

Jest to już kolejny etap budowy świetlicy wiejskiej w Woli Szczygiełkowej. Warto nadmienić, iż mieszkańcy już od kilku lat zgodnie przeznaczali środki z funduszu sołeckiego na realizację tej inwestycji, co tylko podkreśla fakt, jak ważne jest powstanie takiego miejsca w ich sołectwie. Szczególnie zaangażowani w powstanie świetlicy są członkowie Stowarzyszenia Wolanie spod Łysicy, ponieważ dla ich dalszego rozwoju kluczowe jest stworzenie miejsca, w którym będą mogli spotykać się na próby swojego zespołu folklorystycznego. Świetlica w przyszłości będzie mogła także pełnić funkcję stołówki dla dzieci uczęszczających do Szkoły Podstawowej w Woli Szczygiełkowiej, ponieważ obiekt budowany jest na sąsiedniej działce. W nowym budynku będzie znajdowała się kuchnia, łazienka oraz przestronna sala, w której w niedalekiej już przyszłości będą mogły odbywać się spotkania mieszkańców.

Realizacja inwestycji podzielona została na trzy etapy. W ramach realizacji etapu I w 2019 roku rozpoczęto budowę świetlicy do poziomu”0”. Całkowity koszt realizacji etapu I wyniósł 52 275,00 zł, z czego 30 897,03 zł stanowił fundusz sołecki na 2019 r., a 21 377,97 zł pochodziło z wkładu gminy. Następnie zrealizowano etap II inwestycji, a jego całkowity koszt wyniósł 123 040,34 zł, z czego 32 139,84 zł pochodziło z funduszu sołeckiego sołectwa Wola Szczygiełkowa, natomiast wkład własny gminy to 90 900,50 zł. Obecnie realizowany będzie już ostatni III etap inwestycji.

 

W dniu 28 lutego br. w Świetlicy Wiejskiej w Celinach odbyło się bardzo ważne spotkanie dotyczące planów upamiętnienia bestialsko zamordowanych podczas II wojny światowej mieszkańców Celin. Podczas spotkania dokonano analizy historycznej tragicznych wydarzeń oraz sprawdzenia miejsca, w którym ma powstać pomnik. Mieszkańcy opowiedzieli historię tragicznego wydarzenia, które rozegrało się 4 maja 1943 roku w Celinach oraz o bohaterskich postawach uczestników spędu. W spotkaniu uczestniczyli przedstawiciele samorządu Miasta i Gminy Bodzentyn tj. Burmistrz Miasta i Gminy Bodzentyn Dariusz Skiba, Przewodnicząca Rady Miejskiej Teresa Bzymek, Dyrektor Biblioteki Publicznej im. Adeli Nawrot i Centrum Kultury w Bodzentynie Marcin Sikorski, przedstawiciele Instytutu Pamięci Narodowej - Naczelnik Oddziałowego Biura Upamiętniania Walk i Męczeństwa IPN w Krakowie dr Maciej Korkuć, pracownicy IPN w Krakowie, a także mieszkańcy Celin. Inicjatorami upamiętnienia są: Burmistrz Miasta i Gminy Bodzentyn, Sołtys Sołectwa Celiny oraz mieszkańcy Celin.

 

Już w najbliższy weekend, 4 marca uczestnicy dyktanda będą mogli sprawdzić swoje umiejętności posługiwania się gwarą.

 

IV DYKTANDO GWAROWE

Uprzejmie informujemy, że w związku z planowanymi pracami serwisowymi w dniu 07.03.2023 r. (wtorek) w Kasie Przedsiębiorstwa Usług Komunalnych Bodzentyn Sp. z o.o. nie będą przyjmowane płatności od godz. 9.00 do godz. 12.00.

CCF 000097 page 0001

W piątkowe popołudnie 24 lutego 2023 roku członkowie Uniwersytetu Trzeciego Wieku mieli możliwość wysłuchania bardzo ciekawego wykładu na temat historii i malarstwa.

Nasz lokalny malarz- artysta Pan Witold Comber przybliżył w niezwykle ciekawy sposób członkom UTW życiorys i twórczość Józefa Szermentowskiego- wybitnego malarza, jednego z prekursorów realizmu w nurcie malarstwa w sztuce polskiej. Urodzonego w 1833 roku w Bodzentynie. W czasie prelekcji uczestnicy spotkania mogli oglądać również i podziwiać wystawę obrazów Pana Witolda Combera, które przedstawiały Patrona Miasta i Gminy Bodzentyn Jana Pawła II.

Wykład, a następnie wystawa, spotkała się z gromkimi brawami osób, które uczestniczyły w tym spotkaniu. Była to wyjątkowa szansa na poznanie twórczości artysty, który tak mocno związany był z naszym regionem.

Józef Cepil dyrektor Świętokrzyskiego Oddziału Regionalnego Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa oraz kierownik Biura Powiatowego ARiMR w Kielcach Tomasz Dulny zapraszają na spotkanie informacyjno-szkoleniowe na temat nowych zasad przyznawania płatności w ramach systemu wsparcia bezpośredniego.

W trakcie spotkania poruszone zostaną również kwestie dotyczące Kół Gospodyń Wiejskich, sprawy związane z Identyfikacją i Rejestracją Zwierząt (IRZ) a także przypomnimy Państwu o najbliższych terminach, kwotach  i zasadach naboru wniosków w ramach działań premiowych i inwestycyjnych.

Data: 08. 03.2023 (środa) godz.09:00.

Miejsce: Urząd Gminy w Bodzentynie.

 

logo20ARiMR niebieskie znak

Zapraszamy na szkolenie chemizacyjne, które odbędzie się 24 marca br. w Urzędzie Miasta i Gminy w Bodzentynie

 

PLAKAT CHEM UZUPENIAJCA Bodzentyn

Fundacja Edukacji Nowoczesnej zaprasza do wzięcia udziału w kolejnej edycji projektu:

„Dbam o swoje zdrowie psychiczne” – edycja 2023!

Miniona sytuacja epidemiologiczna w kraju oraz towarzyszące jej ograniczenia spowodowały pogorszenie się stanu psychicznego wielu osób. Skutki wprowadzonych obostrzeń – związanych z izolacją, ograniczeniem kontaktów międzyludzkich, ale także utrudnionym dostępem do świadczeń terapeutycznych, odczuły szczególnie mocno osoby z niepełnosprawnościami oraz ich najbliżsi.

Celem niniejszego zadania jest poprawa kondycji psychicznej osób z niepełnosprawnościami oraz ich najbliższych (rodziców, dzieci, rodzeństwa, wnuków, opiekunów, przyjaciół etc.). W ramach projektu każdy z uczestników będzie mógł skorzystać z 15 godzin indywidualnych konsultacji z psychologiem. Beneficjenci projektu będą mogli wybrać formę spotkań w zależności od własnych możliwości i preferencji. Porady psychologiczne udzielane będą zarówno stacjonarnie, jak i za pomocą środków porozumiewania się na odległość/online (telefon, Skype itp.).

Do wzięcia udziału w projekcie wymagane są następujące dokumenty:

  • Dla osób z niepełnosprawnością – dokument poświadczający niepełnosprawność oraz stopień bądź inny dokument równoważny; formularz zgłoszeniowy.
  • Dla osoby najbliższej – dokument poświadczający niepełnosprawność osoby, z którą jest spokrewniona; formularz zgłoszeniowy.

Serdecznie zapraszamy do kontaktu!

Tel: +48 729 835 550

E-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. – w zgłoszeniu prosimy zostawić swój numer telefonu.

Strona www: https://fen.net.pl/dbam-o-swoje-zdrowie-psychiczne-2023/

Okres realizacji projektu: 01.01.2023 – 30.06.2023 r.

Projekt „Dbam o swoje zdrowie psychiczne 2023!” Wsparcie psychologiczne dla osób z niepełnosprawnościami oraz osób najbliższych w zw. z negatywnymi konsekwencjami epidemii SARS-CoV-2” został sfinansowany ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych.

Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w  Bodzentynie informuje, że od 01.01.2023r w  Kasie Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego  w Kielcach istnieje możliwość skorzystania z bezpłatnej rehabilitacji leczniczej skierowanej również dla emerytów oraz opiekunów osób niepełnosprawnych.

Więcej informacji pod numerem tel. 41 348 19 00.

Centrum Doradztwa Rolniczego w Brwinowie ogłasza XXIII edycję ogólnopolskiego konkursu Sposób na Sukces na najlepsze działania kreujące przedsiębiorczość na obszarach wiejskich.

Termin zgłoszenia udziału w konkursie upływa 15 kwietnia 2023 roku. Uruchomienie i zrealizowanie przedsięwzięcia zgłaszanego do konkursu powinno się mieścić w okresie od 1 lipca 2021 r. do 28 lutego 2023 roku.

Szczegółowych informacji udzielają pracownicy Działu Organizacyjnego, tel 22 125 62 01, 22 125 62 02

Do pobrania:

Zarządzenie nr 6/2023 - Ogłoszenie konkursu

Zarządzenie nr 5/2023 - Regulamin konkursu

Załącznik nr 1 - karta zgłoszenia

Załącznik nr 2 - informacje szczegółowe

Załącznik nr 3 - oświadczenia

W 2019 roku Burmistrz Miasta i Gminy Bodzentyn Dariusz Skiba podpisał umowę z Pracownią Projektową Jerzy Łyjak na ,,Wykonanie projektu Sali gimnastycznej wraz z infrastrukturą towarzyszącą przy Szkole Podstawowej w Psarach Starej Wsi”. Projekt został wykonany w połowie 2020 roku za kwotę 39 000,00 zł brutto. Gmina Bodzentyn w dniu 23 lutego br. ogłosiła nowe postępowanie przetargowe na roboty budowlane związane z rozbudową Szkoły Podstawowej w Psarach Starej Wsi o salę gimnastyczną z punktem przedszkolnym i świetlicą wraz z infrastrukturą towarzyszącą. W połowie marca br. nastąpi otwarcie złożonych ofert.

Przedmiotem zamówienia jest rozbudowa Szkoły Podstawowej w Psarach Starej Wsi o salę gimnastyczną oraz punkt przedszkolny. Dzięki rozbudowie obok szkoły powstanie odrębny, niezależny konstrukcyjnie, p. pożarowo i funkcjonalnie parterowy budynek, połączony komunikacyjnie z istniejącą szkołą - przedłużonym korytarzem z głównym wejściem zlokalizowanym na styku rozbudowy, z którego dostępne będą:

- wyodrębniony punkt przedszkolny jedno-oddziałowy,

- świetlico-jadalnia z zapleczem cateringowym,

- sala gimnastyczna.

W ramach realizacji zamówienia wykonana zostanie także niezbędna infrastruktura techniczną tj. mi.n. rozbudowa sieci wod.-kan., wykonanie przyłącza wod. - kan., wykonanie instalacji elektrycznych, C.O., fotowoltaicznych, wentylacyjnych oraz zagospodarowanie terenu.

 

Poprzednie artykuły

Urząd Miasta i Gminy w Bodzentynie

ul. Suchedniowska 3

26-010 Bodzentyn

Bądź na bieżąco!

Zapisz się do naszego

NEWSLETTERA

RSS

feed-image RSS
Click to listen highlighted text! Powered By GSpeech