Teraz wystarczy wyłącznie kilka kliknięć myszką i każdy mieszkaniec Miasta i Gminy Bodzentyn może zgłosić swój problem do UMiG w Bodzentynie. SZOP – czyli System Zgłaszania Obywatelskich Potrzeb ułatwia mieszkańcom kontakt z Urzędem Gminy. To nowoczesne narzędzie pozwala bez wychodzenia z domu zgłosić np. zagrożenie czy usterkę.

Od 26 września 2017 r. w Bodzentynie funkcjonuje System Zgłaszania Obywatelskich Potrzeb. To innowacyjne rozwiązanie kontaktu z Mieszkańcami odbywającego się poprzez platformę e-Usług, która pozwala ludziom szybciej skontaktować się z Urzędem: Bardzo się cieszymy, że ten system został już wprowadzony. Mamy nadzieję, że mieszkańcy chętnie będą korzystać z takiej ułatwionej formy kontaktu. Ja mogę zagwarantować, że wszystkie zgłoszenia zostaną szczegółowo rozpatrzone – mówi Dariusz Skiba, Burmistrz Miasta i Gminy Bodzentyn.

Na pewno nie wszystkie zgłoszenia od razu będą mogły zostać zrealizowane: Wiemy, że Mieszkańcy będą zgłaszać zapotrzebowanie na drogi, chodniki, przyłącza kanalizacyjne. Niestety nie jesteśmy w stanie wykonać na raz wszystkich zgłoszeń, przede wszystkim jeżeli wymagają one dużych nakładów finansowych i mnóstwa pozwoleń. Wiedza na temat oczekiwań Mieszkańców jest jednak dla nas ogromnie ważna. To pomoże nam lepiej określić priorytety. Awarie i zagrożenia będą eliminowane niezwłocznie – wyjaśnia Sekretarz Gminy – Wojciech Furmanek.

Urzędnicy już teraz przygotowani są na pierwsze zgłoszenia. Zapewne w najbliższych dniach pojawią się już pierwsze zgłoszone usterki. Bezpośrednio dane zgłoszenia będą przekazywane do odpowiednich komórek i referatów w Urzędzie Miasta i Gminy w Bodzentynie.

Mieszkańcy poprzez platformę SZOP będą mogli także kontrolować wykonane przez Urzędników prace. Na mapie będą pojawiać się zgłoszenia, które dopiero dotarły do Urzędu oraz takie, które są już w trakcie realizacji. Zaobserwować będzie można też te, które zostały wykonane.

Najważniejszą cechą Systemu Zgłaszania Potrzeb Obywatelskich jest przejrzystość i łatwość z jego korzystania. Wystarczy komputer z dostępem do Internetu, lub smart fon, na którym także można zainstalować aplikację, ułatwiającą zgłoszenia. Dzięki dokładnej i cyfrowej mapie, będziecie Państwo mogli bez problemu określić dokładną lokalizację danego problemu czy usterki. Wystarczy zaznaczyć punkt, w którym pojawił się problem, dokładnie go opisać, zatwierdzić – i już.

Aplikację znajdziecie Państwo na stronie internetowej Urzędu Miasta i Gminy w Bodzentynie, po prawej stronie, tuż pod kalendarzem wydarzeń. Klikając w odnośnik, przeglądarka automatycznie przeniesie Państwa na stronę platformy, gdzie już bezpośrednio będzie można dokonać zgłoszenia.

Poniżej znajdą Państwo graficzny schemat działania Systemu Zgłaszania Obywatelskich Potrzeb. Dzięki niemu, będziecie Państwo wiedzieć, w jaki dokładnie sposób zgłoszenia są analizowane przez urzędników w Urzędzie Miasta i Gminy w Bodzentynie.

Życzymy miłego korzystania z platformy.

https://www.e-potrzeby.pl/Bodzentyn/map

Poprzednie artykuły

Realizowane projekty

 

     

 

Urząd Miasta i Gminy w Bodzentynie

ul. Suchedniowska 3

26-010 Bodzentyn

Bądź na bieżąco!

Zapisz się do naszego

NEWSLETTERA